نقل و انتقالات فرهنگیان

1069 بازدید

تعداد زیادی از فرهنگیان و معلمان هر ساله به دلایل مختلف مثل تغییر محل زندگی، ازدواج، انتقال اجباری پدر یا همسر و…. با توجه به بخشنامه نقل و انتقالات فرهنگیان، به دنبال گرفتن انتقالی موقت یا دائم از محل خدمت خودشان می باشند.

تقریبا چند سالی هست که فرایند نقل و انتقالات فرهنگیان راحت تر شده و از طریق سامانه جدید نقل و انتقالات فرهنگیان my.medu.ir​ قابل انجام است.

از طریق سامانه نقل و انتقالی فرهنگیان به آدرس my.medu.ir فرهنگیان رسمی، رسمی آزمایشی، قراردادی و پیمانی می توانند درخواست انتقالی محل خدمت خود را درج کنند. اگر شرایط انتقالی داشته باشند، با درخواست شما موافقت خواهند کرد.

البته نیروهای آموزشی مثل دبیران و آموزگاران نمی توانند به واحدهای اداری آموزش و پرورش انتقالی بگیرند. در ادامه مقاله به بررسی سایت نقل و انتقالات فرهنگیان می پردازیم با یادگیری برتر باشید تا صفر تا صد فرایند نقل و انتقال فرهنگیان و معلمان را برایتان توضیح بدهیم.

شرایط نقل و انتقالات فرهنگیان و دانشجو معلمان

انتقالات درون و برون استانی فرهنگیان با توجه به شرایط فرد و امتیازاتش و بخشنامه همان سال موافقت یا رد می شود. در ادامه به برخی از شرایط کلی انتقالی فرهنگیان می پردازیم.

حداقل سنوات فرد داوطلب انتقال موقت و دائم (موقت 10 سال دائم 10 سال)

حداقل سنوات خدمت تجربی فرد در آموزش و پرورش (دائم 15 سال موقت 10 سال)

ملاک محاسبه سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش برای نقل و انتقال فرهنگیان سال 1403، سوابق مندرج در حکم کارگزینی یا قرارداد تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 می باشد. مدت سابقه خدمت به صورت نهضت سواد آموزی، حق التدریس، ماموریت به سایر دستگاه ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و… به عنوان سابقه خدمت فرهنگی برای انتقال محسوب نخواهد شد.

شرایط نقل و انتقالات فرهنگیان و دانشجو معلمان

شرایط انتقال فرهنگیان در موارد استثنائی

  • همسر شخصی که جانباز است در صورت تایید شدن جانبازی همسر از مراجع ذی صلاح می تواند به محل سکونت همسر جانباز انتقالی بگیرد.
  • بانوان فرهنگی که همسر آنان در مقام مدیریتی کلان دستگاه دولتی اشتغال داشته و یا شاغل در نیرو نظامی و انتظامی بوده در صورتی که بدون درخواست خود فرد محل خدمت آقا به محدوده خارج از استان و یا منطقه محل خدمت خانم منتقل شده باشد با حداقل 5 سال سنوات تجربی بانوی فرهنگی می تواند منتقل شود.
  • همسر شخص فرهنگی در صورتی که حداقل ۲ سال سنوات تجربی در سابقه خدمتی خود داشته باشد، می تواند به محل خدمت همسر انتقالی بگیرد.

دعوت به اقدام
فرم جستجو همکار برای نقل و انتقال فرهنگیان
در این صفحه ما به عنوان واسط به شما کمک می کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن بهترین همکار هم تراز خود را جهت انتقالی محل خدمت ها پیدا کنید

مهم ترین شرایط گرفتن انتقال برون استانی

  • نداشتن تعهد خدمت به منطقه در حال خدمت: طبق قانون کسایی که از دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاهای تربیت معلم فارغ التحصیل شدن به مدت ۸ سال یعنی دو برابر مدت تحصیل و مستخدمین ماده ۲۸ به مدت 10 سال نمیتوانند درخواست انتقال دائم برون استانی بدهند.
  • افرادی که قصد دارند به صورت موقت بیرون از استان مبدا خود انتقالی بگیرن، باید حداقل ۲ سال سنوات تجربی و یا آموزشی خدمت داشته باشند..

شرایط نقل و انتقال فرهنگیان پیمانی/قراردادی

  1. دارا بودن حداقل ۵ سال سابقه آموزشی یا تجربی
  2. موافقت اداره آموزش و پرورش مبدا و مقصد
  3. موافقت اداره کل آموزش و پرورش مقصد جهت تامین اعتبار
جهت انجام ضمن خدمت فرهنگیان کلیک کنیدضمن-خدمت-فرهنگیان

نقل و انتقال فرهنگیان و معلمان به صورت دائمی چگونه است؟

لازمه انتقال دائم، نداشتن تعهد خدمت به منطقه است، بر این اساس فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان دو برابر مدت تحصیل) و مستخدمین ماده ۲۸ (به مدت ۱۰ سال) و سایر کارکنان که تعهدی مبنی بر خدمت در مناطق مورد تعهد داده‌اند، مجاز به ثبت درخواست انتقال دائم نیستند.

نقل و انتقال موقت فرهنگیان

  1. دارا بودن حداقل ۲ سال سنوات خدمت تجربی

از سال تحصیلی جاری، تمدید انتقال موقت به مدت سه سال مجاز است لذا اداره کل آموزش و پرورش استان مکلف است در مدت اعلام شده نسبت به تعیین تکلیف متقاضیان انتقال دائم یا ساماندهی در استان مبدا خدمتی برابر ضوابط، اقدام لازم را معمول دارد.

دعوت به اقدام
فرم جستجو همکار برای نقل و انتقال فرهنگیان
در این صفحه ما به عنوان واسط به شما کمک می کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن بهترین همکار هم تراز خود را جهت انتقالی محل خدمت ها پیدا کنید

نحوه تبدیل نقل و انتقال موقت فرهنگیان به دائم

  1. در سال تحصیلی قبل به صورت موقت انتقال شده باشد. (حداقل یک سال از زمان انتقال موقت گذشته باشد)
  2. متعهدین خدمت مجاز به ثبت درخواست انتقال موقت به دائم نمی باشند. در صورت ثبت، با درخواست آنها مخالفت شده و این افراد حق شرکت در نقل و انتقالسال بعد را نخواهند داشت.

نقل و انتقالات آموزش و پرورش

ملاک محاسبه سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش، سوابق مندرج در حکم کارگزینی تا تاریخ 1402/06/31 است. مدت سوابق خدمت به صورت حق التدریس، نهضت سواد آموزی، مأموریت به سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و … جزو سابقه خدمت برای انتقال محسوب نخواهد شد.

نقل و انتقالات آموزش و پرورش

نقل و انتقالات فرهنگیان اضطراری

در راستای حمایت از جوانی جمعیت، سیاست‌های کلی خانواده و به منظور حفظ کیان و انسجام این نهاد، موافقت با انتقال موارد ذیل به شکل خاص انجام خواهد شد:

  1. نقل و انتقالات فرهنگیان به تبعیت همسر
  2. فرهنگیانی که همسر آنان شاغل نیروهای نظامی و انتظامی بوده و طبق امریه دستگاه مربوط (بدون درخواست خود)، منتقل شده باشند. (با تأیید بالاترین مقام نظامی یا انتظامی در استان)
  3. همسر جانباز در صورت تغییر دائم محل اشتغال جانباز در همان سال با ارائه تأییدیه از مراجع ذی صلاح به استناد ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات استخدامی و جانبازان
  4.  فرهنگیانی که از ابتدای سال 1402 تا پایان مهلت ثبت درخواست انتقال، ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده‌اند.
  5. همکاری که خود، همسر و یا فرزند وی بیماری حاد و صعب العلاج داشته باشد. (با ارائه رأی صریح شورای پزشکی استان در سال جاری مبنی بر عدم امکان مدارا و نداشتن امکانات و تجهیزات پزشکی در محل خدمت فعلی فرد)

انتقال مشمولین استثناء، بدون احتساب سابقه خدمت فرد متقاضی امکان پذیر بوده و نوع انتقال این گروه از متقاضیان در صورت داشتن شرایط درخواست متقاضی به صورت دائم (به استثنای مقصد کلان شهر) و در غیر اینصورت موقت است.

دعوت به اقدام
فرم جستجو همکار برای نقل و انتقال فرهنگیان
در این صفحه ما به عنوان واسط به شما کمک می کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن بهترین همکار هم تراز خود را جهت انتقالی محل خدمت ها پیدا کنید

شرایط نقل و انتقال سال 1402

شرایط انتقالی نیروی قراردادی (این شرایط برای بخشنامه سال گذشته است):

  • داشتن حداقل 5 سال سنوات تجربی
  • موافقت و هماهنگی ادارات کل مبدا و مقصد
  • تامین اعتبار در اداره کل مقصد (با هماهنگی ادارت بودجه)

شرایط تبدیل انتقال موقت به دائم (این شرایط برای بخشنامه سال گذشته است):

  • در سال تحصیلی 1402 – 1403 به صورت موقت انتقال شده باشد.
  • متعهدین خدمت مجاز به ثبت درخواست انتقال موقت به دائم نیستند. در صورت ثبت، با درخواست آن‌ها مخالفت شده و این افراد حق شرکت در نقل و انتقال سال تحصیلی 1401 – 1402 را نخواهند داشت.
  • واجدین شرایط تبدیل انتقال موقت به دائم تا ۲۲ فروردین برای ثبت نام در سامانه مهلت داشتند.

شرایط نقل و انتقال سال 1402

نحوه ورود سایت نقل و انتقالات فرهنگیان

باید ابتدا وارد سامانه my.medu.ir بشوید و از قسمت نقل و انتقال درخواست جا به جایی خود را ثبت کنید.

توجه داشته باشید که پس از ورود به قسمت درخواست نقل و انتقالی حداقل 1 و حداکثر 5 استان را به ترتیب الویت می توانید برای انتقال دائم یا موقت خود انتخاب نمایید. همچنین با توجه به عدم امکان تغییر و اصلاح اطلاعات پس از پایان مهلت ثبت نام، در تکمیل فرم ثبت درخواست امتیازبندی دقت نمایید.

لازم به ذکر است که به دلیل عدم امکان تغییر و اصلاح اطلاعات وارد کرده در این سامانه پس از پایان مهلت ثبت نام، کاربران می بایست در ثبت درخواست و تکمیل فرم امتیازبندی نهایت دقت و توجه را داشته باشد تا پس از ثبت نام دچار مشکلی نشوند.

همکاران فرهنگی که تقاضای انتقالی دارند، می بایست نوع انتقالی (دائم یا موقت) را مشخص کرده و حداقل یک تا پنج استان را به ترتیب اولویت خود جهت انتقالی انتخاب نمایند.

نحوه ورود سایت نقل و انتقالات فرهنگیان

زمان نقل و انتقالات فرهنگیان

نقل و انتقالات فرهنگیان در دو دسته درون استانی و برون استانی دسته بندی می شود، زمان ثبت درخواست برای هر یک از این دو دسته با یکدیگر متفاوت می باشد. که به صورت حدودی خرداد ماه برای ثبت درخواست و برای اعلام نتایج مرداد ماه می باشد.

فرهنگیان برای ثبت درخواست نقل و انتقالات درون و یا برون استانی می بایست در موعد مقرر به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مراجعه و فرم های لازمه را تکمیل نمایند.

نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان کی اعلام می شود؟

در خرداد ماه ثبت درخواست انتقالی هر ساله انجام می شود و نتایج درخواست هر ساله در مرداد ماه اعلام می شود که پس از اعلام نتایج نقل و انتقال فرهنگیان و معلمان مهلت برای اعتراض به نتایج وجود دارد.

نکات نقل و انتقالات فرهنگیان 1403

در سال 1402 نیز همانند سال گذشته انتقال دائم به کلانشهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع بوده و صرفا درخواست های مبنی بر ماموریت (انتقال موقت) بررسی می گردد. فرهنگیان و معلمان توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام و اولویت بندی های خود این موضوع را درنظر داشته باشند.

ادارات مقصد، موظفند تا قبل از اتمام دوره انتقال موقت افراد، نسبت به صدور حکم پایان ماموریت آنان اقدام نموده و در صورت عدم تمدید انتقالی از صدور ابلاغ تدریس برای آنان خودداری نمایند. همچنین نسبت به پیگیری و تعیین وضعیت خدمتی افراد نیز اقدام کنند.

دعوت به اقدام
فرم جستجو همکار برای نقل و انتقال فرهنگیان
در این صفحه ما به عنوان واسط به شما کمک می کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن بهترین همکار هم تراز خود را جهت انتقالی محل خدمت ها پیدا کنید

انتقال نیروهای آموزشی به واحدهای اداری به صورت دائم بوده و انتصاب متعهدین خدمت امکان پذیر نمی‌باشد. لازم به ذکر است که انتصاب در پست های اداری صرفا با تغییر رسته و رشته شغلی انجام می‌ شود، بنابراین در مکاتبات ارسالی به ستاد، لازم است فرم های موافقت با تغییر رسته و انتصاب، به همراه نامه ارسال شود.

تغییر نوع انتقال نیروهای انتقالی، از آموزشی به اداری در طول سال تحصیلی امکان پذیر نیست. بدیهی است هر گونه ثبت درخواست خارج از سامانه نقل و انتقال فرهنگیان (my.medu.ir) و یا پس از مهلت تعیین شده قابل پذیرش و اقدام نخواهد بود.

در شرایط خاص، پذیرش تقاضای انصراف از انتقال پس از اعلام نتایج، در صورت موافقت ادارات کل مبدا و مقصد قابل انجام خواهد بود. در صورت موافقت با انصراف، این افراد تا 2 سال حق شرکت در فرآیند نقل و انتقالات را نخواهند داشت. در صورت تصویب و تایید کمیته سرمایه انسانی وزارت متبوع، نقل و انتقال اضطراری انجام خواهد شد.

بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان برون استانی و درون استانی

بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان برون استانی در سال 1402بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان درون استانی در سال 1402

فرم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان برون استانی و درون استانی

فرم امتیاز بندی نقل و انتقال فرهنگیان درون استانی در سال 1402فرم امتیاز بندی نقل و انتقال فرهنگیان برون استانی در سال 1402
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://yadgiribartar.ir/?p=3546
اشتراک گذاری:
آواتار یادگیری برتر
یادگیری برتر
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد نقل و انتقالات فرهنگیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.